Панчук

Валентина

Андріївна 

 

 

 

 

01.03.1960 р. с.Студянка

Дубенський р-н, Рівненська обл.

 

 

Освіта: КПУ ім Т.Г.Шевченка.

Спеціальність: "Виховання в дошкільних закладах"

кваліфікація: "Вихователь в дошкільних закладах"

Працює з 2004 р. в Студянському ЗДО.

Загальний стаж 36 років.

Педагогічний стаж 24 роки.

 

 

Індивідуальний план роботи на квітень під час воєнного стану
Індивідуальний план дистанційної роботи
Adobe Acrobat Document 488.4 KB

КОНСУЛЬТАЦІЯ

"ЯК ПРИВЧИТИ ДИТИНУ ДО ПОРЯДКУ. 8 ВЛУЧНИХ ПОРАД"

Приходить час, коли кожна мама стикається з досить серйозним завданням – привчити дитину до порядку. Дуже багато зусиль мами витрачається на те, щоб навчити дорослу дитину прибирати у своїй кімнаті, але часто всі їхні старання марні. У цій статті 10 конкретних рекомендацій, як привчити малюка до порядку.

1.     Будьте прикладом для дитини! Це перше і найголовніше правило. Якщо ви намагаєтеся привчити дитину до порядку, в першу чергу слідкуйте за порядком у своїх речах! ми не маємо права вимагати від дитини те, що самі не виконуємо!

2.     Поясніть дитині, для чого потрібне прибирання. Часто діти самі навіть і не здогадуються , навіщо ми, дорослі, виконуємо певні дії. Тому варто закцентувати увагу дитини на чистоті, як на результаті. поясніть, що набагато зручніше пересуватися по кімнаті, коли іграшки на поличках, а не під ногами. Скажіть, що набагато швидше можна відшукати улюблену машинку, якщо вона лежить на своєму місці. Розкажіть, як вам приємно знаходитися в чистій кімнаті. Тоді малюк з більшим ентузіазмом візьметься прибиранням!

3.     Зробіть прибирання веселою грою. Нам, дорослим, часто буває важко заставити себе зробити прибирання в квартирі! А ми хочемо, щоб дитина з радістю приступила до такого “веселого” завдання… Тому пригадаймо, що гра — це провідна діяльність в дитинстві, і використаймо це! Необхідно перетворити нудне прибирання іграшок в захоплюючий квест “віднайди всі машинки”, “де сховався лев”. Або влаштуйте змагання “хто швидше заповнить корзину”. Ввімкніть веселу музику, переодягніться у чарівників чи перетворіться у роботів і складайте речі в комод так, як робили би це вони!

4.     Постійність і послідовність — ваші помічники! Щоб прибирання іграшок, складання речей в шафу, миття своєї кружки після чаю стали звичними справами, про які не потрібно нагадувати, будьте послідовними у цих правилах і вимогах. Якщо з найменшого віку ви будете кожен день демонструвати дитині, як скласти іграшки перед сном, то з часом малюк почне це робити сам. крім того для нього це стане звичкою, своєрідним ритуалом, нормою повсякденного життя.

5.     Допомагайте дитині! Почніть разом, або нехай почне дитина, а ви допоможіть закінчити. Не слід одразу вимагати у дитини повної чистоти без вашої допомоги! Таким способом ви лише відіб’єте бажання!

6.     Ніколи не використовуйте прибирання в якості покарання. Тоді у дитини сформується ставлення до прибирання як до чогось негативного і неприємного! А тоді вам уже не так просто буде змусити навести порядок.

7.     Хваліть і заохочуйте дитину. акцентуйте увагу на стараннях і на чистоті, яка стала у кімнаті.

 

8.     Не перевантажуйте дитину прибиранням! Пам’ятайте, що до певного віку діти не знають поняття “треба”, “мушу”, вони роблять лише те, що цікаво і “хочу”. Тому зважайте на можливості і вміння дитини, на її зацікавленість. Але і не спускайте багато з рук. Пам’ятайте, що все має бути в міру!

Для батьків про права дитини - ДНЗ (ясла-садок) №9 "Пролісок" | File image, Nursery school, Kindergarten

ВІТАННЯ З ДНЕМ ДОШКІЛЛЯ ТА ДНЕМ ВИХОВАТЕЛЯ

З Днем дошкільника вітає Україна,
всіх, хто світлом простеляє путь,
і для кого головне в житті – Дитина,
Її освіта і духовна суть.

Хто до дітей приходить не на службу –
На добру зустріч з нашим майбуттям,
Хто їм несе щодня любов і дружбу
І просто віддає своє життя.

 

Нехай дарують радість вихованці
І мудрість Вашу далі понесуть,
І серед них нехай зростуть обранці,
Щоб світлом простеляти людям путь!

Як говорити про Коронавірус-2019 з мален
Adobe Acrobat Document 5.3 MB

Чи все ми знаємо про День матері? | Великосеверинівська сільська рада

День памяті та примирення завжди був і є для українців днем, коли згадували про всіх загиблих воїнів, які боролися за мирне небо над Україною.

 

Дуже важливо прищеплювати дітям, починаючи з дошкільного віку, повагу до людей, які ціною свого життя здобули мир.

50 обов'язкових завдань

для дошкільника на час карантину

Проект «Розвиток дитини» пропонує п’ятдесят розвивальних завдань та розмальовок для розвитку навичок аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, зорової пам’яті, дрібної моторики та загальної ерудиції.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини та впевненого засвоєння нею шкільної програми в подальшому.

Вивчаємо дні тижня. Це завдання навчить дитину розрізняти дні тижня та пов’язувати їх із такими поняттями, як «вчора», «сьогодні», «завтра». Під час виконання завдання дитина вчитиметься орієнтуватись у часі, розвиватиме увагу, пам’ять та творче мислення.

Який малюнок наступний. Цей комплект завдань є відмінним помічником у розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми, як аналіз, синтез, порівняння тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи.

Вивчаємо місяці й пори року. Це завдання допоможе дитині вивчити правильну послідовність місяців року та запам’ятати, які з них належать до календарних весни, літа, осені й зими, а також запам’ятати, за яким порядком змінюють одна одну різні пори року.

Читаємо по складах: завдання. У цьому комплекті завдань застосовується комплексний підхід до навчання читання, адже завдання ілюструє слово, що поділено на склади. Виконання завдання вимагатиме від дитини залучення логіки, зорової пам’яті та просторового уявлення.

Тренуємо логіку: «Житла тварин». Це завдання призначене для маленьких дітей. Воно дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення, збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Тренуємо пам’ять. Цей комплект завдань стане одним із засобів тренування зорової пам’яті вашої дитини, а також познайомить її із різноманітними предметами навколишнього світу.

Знайди пару (розвиваємо логіку). Цей комплект завдань покликане сприяти розвитку логічного та абстрактного мислення дитини, а також її уваги та пам’яті. У завданні надано десять малюнків із зображенням різних предметів, розташованих у два стовпчики, але безсистемно. Дитині необхідно з’єднати їх таким чином, аби утворилося п’ять пар.

Домалюй відсутні частини малюнка. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути спостережливість і кмітливість, логічне та творче мислення, уміння робити умовиводи (індуктивні та дедуктивні) й ретельно аналізувати сюжетні елементи запропонованого зображення.

Вивчаємо різні погодні явища. Це завдання дозволить познайомити дитину із різними погодними явищами, потренувати її уяву, фантазію й асоціативне мислення, а також дрібну моторику та вміння підбирати потрібні кольори.

Тренуємо логіку: «Дороги й транспорт». Це завдання дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення та збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Вивчаємо чотири частини доби (хлопчик). Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти таку одиницю вимірювання часу, як доба та її загальноприйнятий поділ на чотири частини – ранок, день, вечір, ніч, дасть можливість повторити, скільком годинам вона дорівнює, та порозмовляти про щоденні події в житті дитини, що відбуваються в кожній з її частин.

Навчальна розмальовка «У пошуках цифр». Це завдання допоможе дитині вивчити цифри від 0 до 9-ти в цікавій і творчій формі. Для цього їй пропонується малюнок, на якому «заховалися» цифри, при цьому кожна цифра слугує елементом зображення.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань допоможе навчити дитину робити логічні висновки. Дитині необхідно уважно проаналізувати властивості та належність намальованих предметів до певної категорії та вибрати серед них ті, що мають щось спільне або іншим чином пов’язані між собою, пояснивши при цьому хід власних думок.

Кошик з одягом: будуємо словосполучення та розмальовуємо. Це завдання допоможе дитині розвинути навички читання та навчитися правильно будувати словосполучення іменників з прикметниками. Дитині пропонується поєднати назви одягу з відповідними кольорами, а потім розмалювати зображення предметів одягу у вибрані кольори.

Навчальна розмальовка: цифри. Цей комплект завдань допоможе дитині в незвичній і цікавій формі навчитись писати цифри. Оскільки кожне завдання має форму розмальовки, у якій цифри слугують важливим елементом зображення, дитина сприйматиме навчання як приємне заняття.

Водоспад доброти: здійснюємо добрі вчинки. Це завдання посилить мотивацію дитини робити добрі справи, виховуватиме в ній бажання допомагати іншим та доброзичливість. Це завдання – чудова можливість навчитися ставити перед собою цілі та досягати їх.

«Пара без пари»: тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати увагу та зорову пам’ять. У ньому даються 20 однакових фігур з різним орнаментом. Виконуючи завдання, дитина краще запам’ятає таку геометричну фігуру, як коло, та познайомиться з різними формами, зможе покращити дрібну моторику й зорово-моторну координацію.

«Дні тижня»: розташовуємо за порядком. Це завдання дасть змогу дитині в цікавій і ненав’язливій формі повторити назви днів тижня та їх порядок. Виконуючи завдання, дитина зможе запам’ятати правопис відповідних слів і порядкові номера днів тижня, розвиватиме навички читання, увагу, пам’ять, а також дрібну моторику та координацію рухів.

Графомоторні навички: тварини. Цей комплект завдань створено з метою комплексного розвитку дитини, адже його виконання дозволяє набувати й тренувати графомоторні навички, зорово-рухову координацію та розвивати різні функції уваги.

Скопіюй фігури. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути зорово-моторну координацію, просторове мислення та дрібну моторику. Воно містить шість фігур-зразків (на 6 точок кожна). Дитині пропонується відтворити ці фігури за опорними точками.

З’єднуємо половинки фруктів та ягід. Цей комплект завдань допоможе дитині збагатити свої знання про фрукти та ягоди, розширити кругозір та збільшити словниковий запас. До того ж виконання завдання сприятиме розвитку уваги, пам’яті, логічного мислення, а також тренуватиме дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Розповідь у картинках: тренуємо логіку. Цей комплект завдань дозволить розвивати логічне мислення та мовлення дитини, тренуватиме її увагу та розумове зосередження. Пронумерувавши малюнки, бажано в подробицях розповісти зображену історію. Якщо дитина матиме бажання, вона може наостанок все розмалювати.

Сортуємо за категоріями «зима» і «літо». Це завдання допоможе дитині навчитись аналізувати та сортувати картинки відповідно до певних категорій. Дитині дається 12 різних малюнків, на яких зображені предмети одягу, а також предмети користування в зимовий або літній період. Треба вирізати їх і розсортувати за категоріями «зима» і «літо».

Знайди риму (українська мова). Чи знає ваша дитина, що таке рима і чи може підібрати риму до певного слова? Цей комплект з 8 завдань допоможе дитині зрозуміти, яким чином римуються слова, і розвинути почуття рими.

Учимось рахувати до десяти: розмальовка. Це завдання допоможе дитині в цікавій і наочній формі потренувати математичні навички рахунку до десяти та правильного написання цифр. Виконання завдання допоможе дитині зрозуміти співвідношення понять «цифра» та «число», що матиме велике значення при подальшому вивченні математики.

Рахуємо яблука й тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати довільну увагу, навички рахування до десяти й уміння писати відповідні цифри й числа, а також дрібну моторику, зорово-моторну координацію й допоможе повторити основні кольори.

Веселі гусенички – учимось рахувати до 10-ти. Це миле й симпатичне завдання допоможе дитині в приємних умовах навчитись рахувати до десяти та писати цифри. Дитина повторюватиме та закріплюватиме бажану математичну навичку, тренуючи при цьому дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. Завдання пропонує розглянути різні малюнки тварин і предметів, сказати, хто або що зображено на кожному з них, і написати початкову літеру кожного слова.

Малюємо за українським алфавітом. Цей комплект завдань допоможе поєднати вивчення українського алфавіту з тренуванням дрібної моторики та зорово-моторної координації під час малювання та розмальовування наданих зображень.

Невгамовні чоловічки: тренуємо увагу. Це завдання допоможе дитині розвинути навички порівняння, навчитись аналізувати групи зображень та виокремлювати серед них однакові. Виконуючи його, дитина розвиватиме просторове мислення й довільну увагу.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань сприяє розвитку логічного мислення та здатності дитини робити узагальнення. За його допомогою батьки можуть познайомити дитину з таким поняттям, як «аналогія», адже, виконуючи кожне завдання, саме за аналогією дитина вчитиметься робити потрібні висновки, основою для яких слугуватиме схожість предметів за певною ознакою.

Розмальовка «Барвиста закономірність». Це завдання сприятиме розвитку логічного та просторового мислення, а також уваги та дрібної моторики дитини. У завданні пропонуються вісім рядків із квітами, які треба розмалювати, але зробити це треба за певним алгоритмом.

Розмальовка «Перші літери». Це завдання допоможе дитині пригадати деякі літери української абетки (В, Г, З, М, С, П), усвідомити взаємозв’язки між звуками та літерами. Також дитина потренує зорове та слухове сприйняття, дрібну моторику та уважність.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. У якості додаткового завдання можна запропонувати дитині назвати відсутні літери.

Збери слово. Цей комплект завдань вдало поєднує в собі елементи гри, головоломки та навчання, й покликаний допомогти дитині набути навичок читання та правопису слів, роблячи це у цікавій формі, із залученням уваги, мислення й трішечки кмітливості.

Сортуємо на «холодне» і «гаряче». Це завдання створено для дітей, які вчаться аналізувати оточуючий світ і систематизувати отриманні знання про нього. У завданні дванадцять зображень, які треба вирізати та розсортувати за категоріями «холодне» і «гаряче.

Розвиваємо увагу, шукаючи фруктовий код. Це завдання допоможе дитині навчитися зосереджувати свою увагу на потрібному об’єкті. Дитині необхідно знайти та обвести у рядках зазначену послідовність фруктів. У процесі виконання завдання у дитини формуватиметься стабільна, сконцентрована і стійка увага, розвиватиметься логічне та просторове мислення.

Орієнтуємось у просторі. Цей комплект завдань допоможе дитині краще орієнтуватись у просторі, визначати місце та положення об’єктів, сприятиме розвитку творчих здібностей. Під час виконання завдання дитина зможе поринути у світ дитячої фантазії, придумати історію про те, що зображено.

Зима: знайди відмінності та розмалюй. Це завдання-розмальовка допоможе дитині розширити уявлення про зиму та розвинути навички порівняння. Воно містить два малюнки на зимову тематику, що, на перший погляд, нічим не відрізняються. Насправді ж малюнки мають 10 відмінностей, які потрібно відшукати та розмалювати.

Уважний пастух. Рахуємо та порівнюємоЗавдання допоможе дитині опанувати рахунок до 10, формувати навички порівняльного аналізу, розвивати увагу та кмітливість. Дитині пропонується розглянути та порівняти два схожих малюнки.

Розмальовка «12 місяців». Це завдання-розмальовка не тільки допоможе потренувати дрібну моторику, увагу, покращити вміння підбирати різні кольори й навіть покращити навички читання, а й познайомить дитину з характерними особливостями кожного місяця, відповідними народними прислів’ями та приказками, а також зі щорічними святами, що припадають на цей місяць.

Веселе сортування для дітей. Цей комплект завдань покликаний навчити дитину сортування та категоризації, а також розширити її кругозір і збагатити словниковий запас. Кожне завдання пропонує дитині певні категорії, відповідно до яких вона повинна розкласти надані малюнки предметів або живих істот.

Вчимось визначати погоду. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати елементарні уявлення про природні явища та сезонні зміни в природі. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься помічати особливості природних явищ, орієнтуватися у порах року, їх прикметах, характерних ознаках

Розумний акваріум. Розвиваємо логіку. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати гнучкість, логічність мислення, винахідливість і терпіння. Дитині пропонується домалювати мешканців акваріума в порожніх комірках, відповідно до зазначеного напрямку та кольору.

Прибираємо галявину, сортуємо сміття. Це завдання допоможе дитині зрозуміти основи екологічного природокористування, усвідомити важливість дотримання правил природоохоронної поведінки. Дитині пропонується допомогти прибрати сміття на лісовій галявині.

Вивчаємо фразеологізми: порівняння в малюнках. Пропоноване завдання допоможе дитині навчитися вживати фразеологізми, збагатити словниковий запас. Дитині пропонується дописати словосполучення й з’єднати їх із відповідними малюнками.

Вивчаємо геометричні фігури. Цей комплект завдань допоможе ознайомити дитину з геометричними фігурами, розвиватиме просторову уяву, навички письма, навчить упізнавати елементи геометрії в повсякденному житті.

Шукаємо предмет без пари: ялинки. Такий комплект завдань допоможе дитині розвинути логічне мислення, увагу й кмітливість, творчі здібності. Дитині пропонується знайти й обвести малюнок, у якого немає пари. Пару для знайденого предмета можна домалювати.

Написання цифр від «1» до «10». Цей комплект завдань - перший крок до вивчення написання цифр від одного до десяти та рахунку. Завдання також сприяють здобуттю дитиною навичок дрібної моторики.

 

Числові лабіринти: цифри та числа від 1 до 20. Цей комплект завдань закріплюватиме знання цифр та чисел. Роздрукуйте завдання і попросіть дитину прокласти шлях лабіринтом цифр. Від кожної цифри до наступної є тільки один правильний напрямок, що необхідно позначити, намалювавши стрілки або замалювавши всі квадратики у порядку від одного до десяти або від одного до двадцяти.

 

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ

"ЯК ПЕРЕЖИТИ КАРАНТИН І ЗАЛИШИТИСЬ СПОКІЙНИМИ БАТЬКАМИ?"

           Паніка – психічний стан людей — несвідомий, нестримний страх, викликаний небезпекою, що охоплює людину. Вірус – це загроза, і в умовах нестабільності, у тривозі за своє життя і здоров’я близьких, не рідко ми втрачаємо критичне мислення і впадаємо в панічні стани.

Що можна зробити, щоб уберегти себе та корисно і безпечно провести час вдома з дітьми, в умовах ізоляції у зв’язку із загрозою розповсюдження коронавірусу?

                                    Ось декілька порад.

           1. Обмежте контакти людей в соцмережах, від яких ви отримуєте інформацію про карантин, його перебіг, актуальний стан. Оберіть для себе декілька авторитетних осіб чи джерел від яких іде суха, фактична інформація, без зайвого аналізу ситуації та особистісних оціночних суджень.

          2. Відслідковуйте свої почуття. Коли діти і батьки знаходяться в обмеженому просторі досить довгий час, закономірно що виникає дуже багато різноманітних ситуацій, на які ми так чи інакше реагуємо. Дуже важливо в цей момент зрозуміти які саме у вас почуття – страх, злість, тривога, лють, роздратування чи яке-небудь інше і відчути що саме їх викликало. Оскільки, може відбутись підміна почуттів, коли, наприклад, ви можете злитись на підвищення курсу валют і через це сильно накричати на дитину за розлитий чай. Намагайтесь розмежовувати, які саме почуття і до кого чи чого, ви відчуваєте. Краще обговорити з дітьми почуття допоможуть такі книги: “Велика книга почуттів”, “Книга Від…до. Почуття: від суму до радості”, “Безліч емоцій. Що означає кожна?” та ігри: емоційний кубик, емоції на магнітах, меморі емоціїї, гра-розвивайка Емоції.

            3. Не замовчуйте власні переживання стосовно карантину. Діти все відчувають, вони розуміють, що є певне напруження і батьки стривожені. Необхідно спокійно пояснити дітям ситуацію простою та зрозумілою мовою, без зайвої паніки сказати про свої відчуття занепокоєння та тривоги і розповісти про елементарні правила особистої гігієни, які можуть захистити від вірусів (регулярно мити руки, не брати нічого брудного до рота, зайвий раз не цілуватися і не обійматися…). Для маленьких дітей ці правила можна перетворити на гру.

          4. Утворіть ритуали. Ізоляція – це свого роду криза, це зміна стабільності і звичайного режиму. Завдання для батьків в цей час організувати нові ритуали, які забезпечать стабільність дітям. Це можуть бути: фізична зарядка в певний час, телефонні та відео дзвінки з рідними, спільне приготування їжі, ігрові турніри з різноманітних настільних чи активних ігор.

         5. Організуйте дітям ігрову діяльність. Під час карантину можна пограти в різні навчальні ігри або розважальні.

        Ігри, щоб не забути букви та цифри – Твінс АБЦ, гра Грайливі сови, гра з маркером Жирафчик, дошка-вкладка «Цифри», дерев’яна іграшка половинки «Рахуємо до 10», дошка-вкладка Алфавіт, Математична пробірка, Гра для вивчення таблички множення “Спіймай горобця”.

       Настільні ігри на розвиток мислення – Кольорики, різноманітні пазли, головоломки, магнітний танграм, математичний планшет, Кольорові жабенята, Шкарпетки рукавички, гра Ку-ку-рі-ку Будь першим, ігри меморі, Лимонади.

      Розважальні ігри – магнітна гра “Торт”, гра настільна з липунами (Монстроманія), Сковорідки, Хто Я, Дженга, Мафія, Докумекай, Асоціації, Мімікю, Кривляки, Базікало (вірю-не вірю), гра Не прогав.

      Ігри для найменших – Гра з мішечком «Звіробуc, ігри з прищепками, Комбінатор, Пазли-двійнята «Лічба», пальчиковий театр “Тваринки”, шнурівки, балансири, сортери, пазли-половинки, ігри на липучках, пірамідки, мозаїка, овочі та фрукти з полімерної глини, помпони, картки Домана, різноманітні сенсорні коробки.

     Активні ігри – ходулі, м’ячики, фітболи, килимки з каменями, боулінг.

            6. Створіть резервний список активностей та ігор з дітьми, в який можна глянути, коли буде здаватись, що зробили вже все що можливо.

            7. Підтримуйте свій ресурс. Насправді батьки легко можуть взаємодіяти зі своїми дітьми, якщо мають на це ресурс і є наповнені. І тут головне зрозуміти, що в даний період ізоляції не всі ваші дії повинні мати якийсь сенс. В звичайному ритмі ми звикли ставити перед собою певні завдання, виконувати їх і від цього отримувати енергію. Наразі ситуація змінилась – необхідно навчитись отримувати задоволення від процесу, а не від результату. Дозвольте собі робити щось без конкретної цілі. Спробуйте зрозуміти, що підходить більше для вас – перегляд фільмів, рукоділля, читання книг, онлайн-навчання, спорт вдома.

       Ще один важливий момент стосовно внутрішнього ресурсу – не плануйте далеко наперед. Оскільки ситуація не зовсім стабільна, не ставте конкретних планів, щоб не розчаровуватися у випадку іх нереалізації.

 

Здоров’я всім і пам’ятайте – карантин скоро скінчиться!

 

 

Вихователь року.docx
Microsoft Word Document 7.2 MB
Презентация власного досвіду.ppt.pps
Microsoft Power Point Presentation 6.8 MB

 

 

 

ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ

 

 "Радісний надходить день" 

  

 

Діти заходять на заняття під маршову музику

Вихователь: Діти! Сьогодні до нас приїхало багато гостей. Давайте привітаємось з ними.

Діти: Добрий день!

Вихователь: Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми вирушимо в подорож у світ українських традицій. А допоможе нам мистецтво6 музика, живопис, поезія. Ви знаєте, що музика і пісня розповідають нам про наш настрій, про природу, виховує пошану до народної звичаєво-традиційної обрядовості.

Діти, ви знаєте, що наближається свято Великодня. До цього свята у нас готувались завжди. На свято чоловіки, жінки і діти обов’язково вдягали вишиті сорочки. А символом свята ставали писанки. Випікали паски, прикрашали їх різними фігурками.

Це свято припадає завжди на весну, яка приходить разом з теплим сонечком, травичкою та квіточками.

(Чути стукіт у двері, заходить Сонечко з промінцем у руці)

Сонечко: Добрий день, малята!

Діти: Добрий день!

Сонечко: Я хочу заспівати вам пісеньку-загадку. А ви уважно послухайте.

Пісня-загадка

Вихователь: Діти, тож про кого співалося в пісеньці?

Діти: Про сонечко

Сонечко:

Ви кликали мене сюди, і ось я з вами,

Щоб лунав веселий сміх,

Малюки не плакали –

Світить сонечко для всіх,

Світить всім однаково.

День встає в своїй красі –

Всі щоб дивувалися,

Щоб промінчики усі

Діточкам дісталися.

Дивіться! В мене є

Чарівний промінець,

Куди мій промінець впаде,

Туди і нас він поведе.

Вихователь: Діти, давайте помандруємо разом їз сонечком і побачимо, куди воно нас приведе.

Сонечко: Ой! А хто це тут лежить? Малята! Гляньте, який у нас хлопчик ледачий: ліг на кожушок і гріється.

Діти виконують музично-ритмічні рухи під інсценізацію пісні

 «Грицю, Грицю, до роботи»

 

Вихователь: Діти, давайте помандруємо разом із сонечком і побачимо, куди воно нас ще приведе.

Сонечко веде дітей до світлиці

Вихователь: Малята, подивіться, яка красива наша великодня світлиця. Як гарно вона прибрана. Перед Великоднем білили хати, прикрашали кімнати рушниками, прибирали подвір'я. Готували багато страв. А які страви ви будете їсти на Великдень?

Діти: Печену ковбаску, шинку, печене порося з хроном, паску, крашанки.

Чути стукіт у двері і заходить Курочка

Курочка: Добрий день! Я чула, що у вас сьогодні свято, ось і завітала до вас.

Курочка виконує пісеньку

 

Курочка:

Куд-ку-дак! Куд-ку-дак!

Знесла яйце,як кулак!

Та яке ж гарне!

Схоже на білий світ,

Та у світі сонце,

А в яйці золотий жовточок,

Куд-ку-дак!

Діти, а ви не бачили мого яєчка?

Діти: Ні! Не бачили!

Курочка: Сонечко! Ходи мені допоможеш знайти яєчко.

Курочка і сонечко шукають яєчко. Заводять яєчко до зали.

Курочка: Ось воно! Я його загубила, ідучи по дорозі до вас.

Звучить пісенька «Яєчка»

Вихователь: Діти, ми з цього яєчка можемо зробити писанку?

Діти: Можемо.

Вихователь: Але спочатку послухайте ось що. Розмальовування писанок пов’язане зі святом Великодня. Яйце стало символом весняного пробудження на землі: оживає природа після зимового сну. Звичай фарбувати і розписувати яйця зберігся і до нашого часу.

Сонечко підбігає до мольберта,торкається промінцем звороту репродукції і перевертає її лицем до дітей.

Сонечко: Малята! Подивіться, що я знайшло!

Вихователь: На кожній писанці є різний візерунок і кожна красива по-своєму. Ось ми бачимо писанки, на яких намальовані квіти, прямі лінії і хвилясті, на інших – візерунок з крапочками – одного кольору або різнокольорові. Діти, вам хочеться розмалювати наше яєчко?

Діти: Так, хочемо!

Вихователь: Тож нехай підійде до нас яєчко, яке прийшло до нас в гості і ми його розмалюємо. А чим можна розмалювати наше яєчко?


Діти: Олівцем, пензлем, пальчиками, долонями.

Діти розмальовують писанку

Вихователь: Ось подивіться: наше звичайне яйце стало красивою писанкою. Ми ж з вами вивчили вірші про писанку:

Гарна писанка у мене,

Мабуть, кращої й нема.

Мама тільки помагала,

Малювала ж я сама.

Змалювала дрібно квіти

Вісім хрестиків малих

І дрібнюсіньку ялинку,

Й поясочок поміж них.

Хоч не зразу змалювала

(Зіпсувала п’ять яєць),

Та як шосте закінчила,

Тато мовив: «Молодець»

 

                             Пече мама на Великдень

                             Білесенькі паски,

                             А я куплю фарби і розпишу

                             Писанки пухнасті.

                             Розмалюю писанки

                             Квіти і ялинки

                             І роздам їх на Великдень

                             Поміж діточками.

Вихователь: А, може, і писанка знає про себе віршики?

Писанка: Знаю

                             Я писанка-красуня

                             Вся в рисках і квітках,

                             Красу митців несу я,

                             Їх славлячи в віках.

                             Мене кладуть у свято

                             На пишному столі

                             Щоби моїм убранством

                             Втішалися малі.

Сонечко: Ой, малята, подивіться куди привів нас мій промінчик.

Сонечко показує промінцем на скриню і відкриває її

Тож тут лежать музичні інструменти.

Вихователь: Діти, ви ж вмієте грати на музичних інструментах, тож заграємо.

                             Ми не тільки танцюємо,

                             Й не тільки співаємо.

                             А ще разом у оркестрі

                             Веселенько граємо.

                             Ми пісні народні

                             Дуже добре знаємо.

«Маленькі музиканти»

Вихователь: Ми сьогодні з вами співали, вірші розповідали, малювали, а ще що забули зробити?

Діти: Пограти в гру!.

Вихователь: Діти, а яку гру грають тільки на Великдень?

Діти: «У жучка»

Хороводна гра «Жучок»

Вихователь: Які ви всі молодці. Ми з вами розповідали вірші про писанку. А хто розкаже вірш про Великдень?

                             Христо Воскрес! Усе радіє.

                             Сміється сонечко з небес.

                             Прозора річечка леліє.

                             Христос Воскрес!Христос Воскрес!

 

                             Пташки співають в полі, в лісі,

                             І дзвонить дзвін аж до небес.

                             Де білі хмарки розпливлися –

                             Христос Воскрес! Христос Воскрес!

Вихователь: Весело ми розважилися перед Великоднім святом. Скільки славних віршів, пісень подарували нашим гостям. Сьогодні ж давайте щиро побажаємо нашим гостям весняної краси, сонечка та веселих діточок.

Щоб з Великоднем прийшло

Щастя в вашу хату

Щоб у вас завжди було

У родині свято

Під маршову музику діти виходять з залу.