Зведенюк
Любов
Миколаївна
03.07.1985 р.
с.Студянка
Дубенський р-н Рівненська обл.
Освіта: Кременецька обласна гуманітарно – педагогічна академія ім. Т.Г.Шевченка
Спеціальність: «Дошкільна освіта»
Працює вихователем з 2008 року в Студянському
ЗДО.
Педагогічний стаж роботи - 15 років
27 жовтня 2023 року відбулась неймовірно ресурсна зустріч «Використання фототерапії в роботі з дітьми та дорослими»
«Подорож по країні Толерантності»
Мета: Розвиток моральних загальнолюдських цінностей, Дати дітям уявлення про толерантність, Розширити і закріпити уявлення дітей про толерантність, Формувати толерантність мислення і поведінки дітей через ігрову діяльність
Хід заняття:
-Діти, сьогодні ми з вами вирушимо подорожувати по країні «Толерантність» під девізом: «Ми різні, але ми разом!» І спробуємо зрозуміти сенс дуже цікавого слова «Толерантність». Ось подивіться - це ромашка, але в середині цієї квітки написано слово «Толерантність». Що ж ми розуміємо під словом «толерантність»?
Я вам зараз прочитаю слова, які написані в пелюстках ромашки: прийняття іншого таким, яким він є; милосердя; повагу людських достоїнств; співробітництво; повагу прав інших; співчуття; прощення; милосердя.
-Щоб люди завжди пам'ятали про ці слова і робили добрі вчинки, у багатьох країнах світу 16 листопада відзначають Міжнародний день Толерантності.
-Діти, а ви як розумієте наш девіз: «Ми різні, але ми разом!»? (Діти намагаються висловити свої думки)
-Я прошу встати дівчаток. Які ви сьогодні ошатні, які у вас гарні бантики.
-А тепер встаньте, будь ласка, хлопчики. Які ви сильні, мужні.
-Прошу піднятися хлопців, у кого темне волосся, а тепер - у кого світле волосся.
- Подумайте, які ми?
(Діти намагаються відповісти; підводжу їх до думки про те, що вони всі різні, але вони ходять в один дитячий садок, в одну групу, всі вони - рівні.)
-Так, діти, ми з вами, дійсно, ходимо в один дитячий садок, в одну групу, всі ми любимо цукерки, всі ми любимо гуляти, відзначаємо разом свята. Якщо люди будуть дружні, будуть здійснювати тільки добрі вчинки, то не буде спору в групі, розбрату в родині, не буде війни.
- Зараз давайте згадаємо разом хороші якості, які ви помітили один у одного. Встаємо в коло і, передаючи м'яч один одному, називаємо його хороші якості (гра з м'ячем)
-А зараз ми вирушаємо з вами в подорож на чарівному поїзді, де можемо відпочити, пограти, а головне навчимося дарувати людям радість, бути привітними та уважними. (Звучить музика, ми «їдемо на поїзді»)
-Ось і опинилися ми в місті. Доброти. Це місто незвичайний: туди пускають тільки тих, хто вміє правильно себе вести, знає і говорить «чарівні», тобто ввічливі слова. Які ввічливі слова ви знаєте? (Діти відповідають)
-А ту людину, яка використовує в своїй промові такі слова, чи можна назвати толерантним? (Відповіді дітей)
-Все ці слова можна об'єднати в одне слово - толерантність. Ось таке нове слово ми з вами сьогодні і дізналися. -Зараз нам приготували випробування, якщо ми будемо дружними, будемо допомагати один одному, то з цими завданнями, природно, впораємося.
Головна тема українських народних казок була і залишається боротьба добра і зла. Я буду називати казкового героя, а ви відповідати: якщо він добрий - ляскаєте в долоні, якщо він злий - тупотите ногами. (Показую ілюстрації картинок: Іван-царевич, Кощій безсмертний, Золота рибка, Дюймовочка, Карабас, Попелюшка, Червона шапочка, Гуси-лебеді, Водяний, баба-Яга, Морозко, Мальвіна).
-А тепер вирушаємо в місто Мудреців.
Тут нам належить нове завдання: потрібно пояснити сенс прислів'їв:
* Добрі справи - фарбують людини.
* За добро - добром платять.
(Діти дають свої відповіді)
На нашому шляху нове місто з дуже загадковою назвою - місто «Посмішка». Я думаю, що ви погодитеся зі мною: якщо до людини ставитися з добротою, то йому обов'язково захочеться поділитися своєю посмішкою. Візьміться за руки і скажіть все дружно: «Ми - одна сім'я, разом ми завжди!» Посміхніться сусідові зліва, а тепер сусідові справа.
-Ми прибуваємо в місто Чарівних слів. Якщо ми виконаємо всі завдання в цьому місті, то потрапимо з вами на головну площу країни Толерантності.
Кожен важливий і вихована людина говорить слова, які ми називаємо «чарівними». За допомогою цих слів можна навіть сумного або скривдженому людині повернути гарний настрій. Пограємо з вами у гру «доповнює-ка».
* Стане навіть крижана брила, від слова теплого ... спасибі
* Зазеленіє старий пень, коли почує ... добрий день
* Хлопчик ввічливий, тямущий, говорить, зустрічаючись ... здрастуйте
* Коли нас лають за витівки, говоримо:... вибачте, будь ласка
* По всіх усюдах говорять на прощання ... до побачення
-Стати ввічливим нелегко, але це дуже важливо! Наша подорож триває, ми знову з вами пограємо, а гра називається: «Це я, це я, це все мої друзі»
(Пояснюю сенс гри: якщо загадка про добро, то ви у відповідь промовляє слова: «Це я, це я, це все мої друзі»; якщо загадка про те, що робити не можна, ви мовчите і махає руками)
* Хто бути ввічливим бажає, малюків не ображає?
* Хто бути ввічливим бажає, бабусі місцем поступається?
* Хто охайний і веселий спозаранку мчить в садок?
* А у вчорашній понеділок, хто був грубий і нероба?
* Малюків хто кривдить, їм гуляти завжди заважає?
- Наша подорож добігає кінця. Воно завершується на головній площі країни. Я знову буду вам задавати питання: ви будете посміхатися, якщо так чинить толерантна людина і хмуритися, якщо так чинить не толерантна людина.
* Привітатися при зустрічі
* Штовхнути і не вибачитися
* Говорити «Спасибі» за подарунок
* Обізвати образливими словами сусіда
* Бігати по групі, збиваючи всіх
*Допомагати батькам
-Молодці, діти, ви добре впоралися із завданнями.
- людина народжується і живе на Землі, щоб робити добро. Ми повинні триматися разом, зважати на думку інших людей, піклуватися один про одного, дарувати посмішки, говорити добрі слова. Давайте станемо в коло толерантності: покладіть праву руку на плече сусіда праворуч - це значить, що у вас є друг, на якого можна покластися; лівою рукою обійміть сусіда зліва - це значить, що ви готові підтримати один одного.
-Наша Земля - це місце, де ми можемо любити, дотримуватися традиції і продовжувати історію країни «Доброти і розуміння». Мені хочеться завершити нашу подорож словами: «Якщо кожен буде один до одного терпимо, ми зробимо разом толерантним наш світ!»
СЛОВА, ЯКИМИ ВАРТО ЗАМІНИТИ ЗВИЧНІ ЗАУВАЖЕННЯ В СТОРОНУ ДИТИНИ.
ПРИЙОМ, ЯКИЙ СПРАВДІ ПРАЦЮЄ!
Спробуйте замінити звичні зауваження дитині, які використовуєте регулярно, новими словами, і зміниться все – інтонація, ваш настрій, а головне, реакція дитини! Спробуйте – це працює!
· Замість роздратованого: “Пішли швидше, скільки тебе чекати!” Скомандувати: “На старт, увага … руш! Побігли! “
· Замість загрозливого: “Їж, інакше не отримаєш десерт” порадувати: “Після того як зникне ця крихітна котлетка, до тебе прилетить щось смачненьке”.
· Замість грубого: “Прибери за собою” вимовити мрійливим голосом: “От якби ти був чарівником і зміг би начарувати порядок на столі …”
· Замість розсердженого: “Не заважай!” Сказати: “Іди, пограйся трохи сам. А коли я звільнюся, ми влаштуємо міні-свято”.
· Замість незадоволеного: “Не вередуй, піратська футболка в пранні, одягай ту, яка є” примирити з неприємністю: “Дивись-но, а ось родичка твоєї піратської футболки. Давай її одягнемо!”
· Замість риторичного: “Ляжеш ти, нарешті, спати?!” Поцікавитися: “Показати тобі хитрий спосіб укривання ковдрою?”
· Замість злого: “По попі захотів?” Випустити пар: “Цікаво, кому це я зараз вуха відірву і шию намилю?”
· Замість безсилого: “Щоб я ніяких “не хочу” не чула!” Несподівано закричати: “Ой, дивися, Капризка прибіг. Лови, лови його, щоб він нам настрій не псував!”
· Замість нудного: “Скільки разів повторювати!” Сказати таємничим шепотом: “Раз-два-три, передаю секретну інформацію … Повторіть, як чутно”.
· Замість менторського: “Руки помив?” Запропонувати: “Давай поспорим, що вода з твоїх рук потече чорна?”
Розвага до дня дошкілля
«Свято зустрічаємо – усіх в садку вітаємо»
Діти заходять до музичної зали (або збираються на майданчику) –
Звучить музика
Ведуча: Сьогодні свято в нас чудове!
Святкує весь садок!
Свято для працівників усіх
І , звісно, для діток!
Садочок – це наш другий дім
Як добре тут живеться всім!
Зібралося всіх нас багато
Ну , що ж – розпочинаєм свято!
Пісня «Де живуть любов і ласка»
Дитина: Добрий день, наш дитсадок!
Ти – як справжній теремок!
Ширше двері відчиняй,
Вірних друзів зустрічай!
Дитина: Стали сильні ми, смагляві
І помітно підросли.
Ми не тільки для забави
У садочок знов прийшли!
Дитина: Вітаємо садочок!
Наш другий рідний дім!
Низький уклін й вітання
Працівникам усім!
Дитина: Ми кожен день в садочок
Так радісно ідемо!
І тут турботу й ласку
Щодня усі знайдемо!
Дитина: Вихователі й няні
Працівники усі!
Хто про нас турбується
Прийміть низький уклін!
Звучить музика – заходить інший вихователь.
Вихователь 2 Добрий день, усім привіт
Вас не бачила купу літ!
Гарно так співаєте!
Ви когось вітаєте?
Діти: Директора і вихователів,
Та їх помічників.
Музичного керівника,
Медсестру, психолога, бухгалтера.
Завгоспа, пралю, кухарів,
Ведуча Всі малята дитсадка
Разом з мамою і татом
Вітають дружній колектив
Із професійним святом.
Вихователь 2: О, яке прекрасне свято!
Я теж вітаю всіх вас радо!
Тож хочу теж із вами святкувати!
Ведуча: То залишайтесь з нами, Будемо дуже раді!
Вихователь 2 :Ой, спасибі вам малята
Я залишусь з вами радо
Ну ж бо, разом святкувати
Ходіть зі мною танцювати!
Танок дітей і вихователів
Ведуча: Сьогодні день дошкільного працівника,
У них робота непроста!
Тому для вас буде сюрприз:
Працівники ідуть до вас на «БІС»
Хто ж до нас перший завітає?
Чую, вже хтось поспішає?
Звучить музика, заходить Медсестра
Медсестра: Добрий день, я вас вітаю
Я – медсестра, мене всі знають!
Як щось вам раптом заболить
Чи то вушко чи живіт
Часу ви не гайте
В кабінет до мене завітайте!
Ви мене не бійтесь діти
Боляче вам я не буду робити!
А вам всім бажаю не хворіти
Щоб таблеточки не пити!
Вихователь 2:
Може знаєте секрет, потрібно що робити,
Щоб цим діточкам маленьким ніколи не хворіти?
Медсестра:
Менше треба в телефоні діточкам сидіти
І щодня зарядку корисно робити!
Ну й, звичайно, головний секрет здорової дитини –
Щодня вживати корисні й поживні вітаміни!
Ведуча: Зрозуміли усі діти,
Що потрібно вам робити?
Медсестра: Гру розпочинаємо – Знання – перевіряємо!
Гра « Корисне й шкідливе»
Діти встають один за одним ( можна поділити на дві команди). Біля дітей стоїть коробка (корзина, інша ємкість) - у ній – муляжі фруктів та овочів (поживне) і чіпси, сухарики, цукерки (шкідливе). Дитина бере певний продукт, пробігає відстань і має покласти його у правильну ємкість. Корисне – у корзинку. Шкідливе – у імпровізований смітничок!
Медсестра: Ну , що малята, засвоїли знання ви на відмінно
Дотримуйтесь цих правил ви постійно!
Ведуча: Спасибі, що до нас ви завітали
І нас порозважали!
Прийміть і ви від нас вітання
І найкращі побажання
(дарують медсестрі завчасно створений дітками подарунок: букет)
Ведуча: Хто ж до нас ще завітає?
Чую ,ще хтось поспішає!
Звучить музика . заходить повар
Повар: Добрий день, усіх вітаєм
Ще й смачного побажаєм!
Усіх діток нагодуємо
Поживне й смачне приготуємо!
Супчики, котлетки враз
Приготуємо для вас!
Кашки, пироги, оладки
Раді їсти всі малятка!
Вихователь 2: О, як смачно ви розповідали
В мене в животі аж забормотало!
Повар: Зголодніли? Не біда!
Ну ж бо варити обід дітвора!
Гра «Варимо кашку»
Для гри потрібно дві команди дітей. Кожна команда стає біля стола, на ньому глибока тарілка , у ній – змішані крупа та бобові : квасоля, горох, нут, гречка. Завдання: забрати усі бобові, щоб лишилась лише гречана крупа.
Ведуча: Молодці малятка, смачна буде кашка
Хороша, хороша була робота ваша!
Вихователь 2: Спасибі, що до нас ви завітали
І нас порозважали!
Прийміть і ви від нас вітання
І найкращі побажання
(дарують завчасно створений дітками подарунок: букет)
Звучить музика
Ведуча: Хто ж до нас ще завітає?
Чую ,ще хтось поспішає!
Психолог :
Я- психолог, здавна звісно
Ця професія корисна!
Психолог вислухає всіх,
Розрадити він зможе їх.
Якщо когось душа болить –
Він до психолога спішить.
А якщо тіло вмить страждає-
Нам руханка допомагає.
Один, два, три- Руханку почни!
Руханка «М.Бурмака!»
Вихователь 2:Спасибі, що до нас ви завітали
І нас порозважали!
Прийміть і ви від нас вітання
Та найкращі побажання
(дарують завчасно створений дітками подарунок: букет)
Звучить музика
Ведуча: Хто ж до нас ще завітає?
Чую ,ще хтось поспішає!
Помічники:
1. Всім добрий день, і ми до вас
Завітали у цей святковий час!
Нянею нас називають
Дітлахи нас добре знають!
2. Нагодуєм, прибиремо
Ще й до серця пригорнемо.
Чистоту ми наведемо.
І в тарілку суп наллємо!
Завгосп
Наш завгосп дістане все,
Віник, лампу і кільце.
Скрізь доб’ється, розпитає,
Ще й поточний звіт складає.
Бухгалтер
Бути бухгалтером почесно,
Тільки дуже нелегко,
Ну а ви з цим завданням
Легко справляєтеся.
Дебет з кредитом зведете,
Прибуток виведете у раз,
Економію знайдете,
Буде премія у нас.
Праля:
А я постельку поперу,
Та у ліжко постелю.
М’яко діткам буде спати,
І здоров’я набиратись.
Вихователь 2 Ви вихователя помічники?
Ви ж, як справжні чарівники!
Помічник: Так, ми дуже любимо чистоту
І , звичайно, дітвору!
А вони нам допомагають
Завжди іграшки збирають.
Ще й на столи накривають!
Ведуча: Часу ми не гаємо Іграшки складаємо!
Гра «Маленькі помічники»
Ведуча висипає корзину з іграшками : лего (конструктор) та кубики . Діти шикуються у команду ( можна дві команди). Беруть іграшку , пробігають відстань та кладуть іграшку у відповідну корзину.
Помічник: Дякую, вам малята, що нам допомогли
Які ж у нас ви хороші , працьовиті малюки!
Вихователь 2 Спасибі, що до нас ви завітали
І нас порозважали!
Прийміть і ви від нас вітання
І найкращі побажання
(дарують завчасно створений дітками подарунок: букет)
Ведуча Ох, і весело у нас в садку малята
Тут всі працюють старанно і завзято!
Та знаю, кого ще потрібно привітати
Без них ви б у садку не змогли зростати!
Дитина: Любі вихователі
Ми вас вітаємо
Ви про нас піклуєтесь,
Любите, навчаєте!
Дитина: Наче друга мама
Стали ви для нас!
Від щирого серця
Вітаємо вас!
Дитина: Прийміть щирі вітання
Ви від всіх діток
Нехай лунає пісня
Про вас на весь садок!
Пісня «Вихователі»
(Після завершення пісня вихователям дарують теж завчано підготовлений подарунок)
Ведуча : Дякуємо вам, милі діти,
За ніжні слова!
Ви – навіки в серцях наших
Й в думках наших – щодня!
Вихователь 2:
У нашому садку працівники завзяті
Вітаємо усіх із професійним святом.
Ведуча: Не всіх ми ,дітки, згадали,
Ще не всіх ми привітали!
Директор наш любий, Тетяна Георгіївна,
Прийміть усі наші вітання!
Вітання Директора Діти дарують подарунки
Вихователь 2 Очікуванням кожне серце
б’ється,
Надії вогник світиться в очах.
Директорові слово надається
для привітання саме час
Привітання директора ЗДО
Ведуча: Усіх ми привітали працівників
І не можемо забути наших милих малюків!
Без вас би не було б , хороші, свята!
То ж радо ми вітаємо вас!
Ведуча роздає діткам подарунки (печиво, фрукти)
Вихователь 2 Спасибі, вам малята, за такий гарний день
В нас було безліч танців, ігор та пісень!
Ведуча: Що ж , дітки, і нам час до групи вирушати
І там гостинцями усі посмакувати!